חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה מותר לכלבים לאכול?  אילו מזונות רעילים יש להרחיק מהכלבים שלך

כלבים הם לא רק חיות מחמד, הם חלק מהמשפחה שלנו. אבל האם אנחנו מאכילים אותם נכון? הבלוג הזה חושף ארבעה מזונות נפוצים שהם רעילים לכלבים. למד על הסכנות שמזונות אלה מציבים, תסמינים שיש להיזהר מהם ומדוע יש להרחיק אותם מהתזונה של הכלב שלך. הכי חשוב למד מה מותר לכלבים לאכול בכדי לא לגרום להם נזק.

מה אסור לכלבים לאכול 

1. שוקולדים: פינוק מתוק או רוצח שקט?

כולנו אוהבים להתפנק עם חתיכת שוקולד מדי פעם, אבל האם ידעת שהפינוק הטעים הזה יכול להיות מסוכן בהחלט לחבר הפרוותי שלך? נכון, שוקולדים הם אחד המזונות הרעילים ביותר לכלבים ותמיד יש להרחיקו מהישג ידם.

כאשר כלבים צורכים שוקולדים, הם צורכים חומר בשם תיאוברומין, שאינו מזיק לבני אדם אך יכול להיות בעל השפעות חמורות על בריאות הכלבים. תיאוברומין הוא חומר ממריץ המשפיע על מערכת העצבים המרכזית ומערכת הלב וכלי הדם של כלבים. אפילו כמות קטנה עלולה לגרום לתסמינים כמו קצב לב מוגבר, אי שקט, הקאות, שלשולים, ובמקרים חמורים, התקפים ואפילו מוות.

ככל שהשוקולד כהה יותר, כך הוא הופך למסוכן יותר עבור כלבים. שוקולד מריר ושוקולד אפייה מכילים רמות גבוהות יותר של תאוברומין בהשוואה לשוקולד חלב. לכן, אפילו חתיכה קטנה של שוקולד מריר עלולה להוות סיכון רציני לרווחת הכלב שלך.

אם אתה חושד שהכלב שלך בלע שוקולד, חיוני לפנות לסיוע וטרינרי באופן מיידי. הווטרינר יקבע את חומרת ההרעלה בהתבסס על גורמים כמו סוג וכמות השוקולד הנצרך, כמו גם גודל הכלב ובריאותו הכללית. הוטרינר עשוי לגרום להקאה או לתת פחם פעיל כדי למנוע ספיגה נוספת של תיאוברומין למערכת הכלב.

2. מדוע בצל ושום הם קטלניים לכלבים

בצל ושום עשויים להיות מרכיבים בסיסיים במטבחים שלנו, אבל הם יכולים להוות אסון עבור חברינו הפרוותיים. מרכיבים אלה לכאורה בלתי מזיקים מכילים חומרים הנקראים תיוסולפטים, שהם רעילים לכלבים. בואו נעמיק יותר מדוע בצל ושום יכולים להיות קטלניים עבור חברינו הארבע רגליים.

  •  אנמיה המוליטית: אחת הסכנות המשמעותיות ביותר של בצל ושום היא הפוטנציאל שלהם לגרום לאנמיה המוליטית אצל כלבים. מצב זה מתרחש כאשר תאי הדם האדומים נהרסים מהר יותר ממה שניתן להחליף אותם. התיוסולפטים בבצל ובשום פוגעים בתאי הדם האדומים, מה שמוביל לירידה באספקת החמצן ולהופעת תסמינים כמו חולשה, חניכיים חיוורות ותרדמה. 
  • הפרעה במערכת העיכול: בצל ושום עלולים להמיט הרס על מערכת העיכול של הכלב. צריכת מרכיבים אלו עלולה לגרום לגירוי בקיבה, בחילות, הקאות ושלשולים. תסמינים אלה יכולים להיות מסוכנים במיוחד עבור גזעים קטנים או צעצועים, מכיוון שהם יכולים להוביל במהירות להתייבשות וחוסר איזון אלקטרוליטים.
  •  הרעלת אליום: בצל ושום שייכים למשפחת האליום, הכוללת גם כרישה, עירית ובצלי שאלוט. הרעלת אליום עלולה להיות בעלת השלכות חמורות על כלבים, ומשפיעה לא רק על מערכת העיכול שלהם אלא גם על הכליות. במקרים מסוימים, בליעה של בצל או שום עלולה להוביל לאי ספיקת כליות, שהיא מצב מסכן חיים הדורש התערבות וטרינרית מיידית.

 

3. ענבים וצימוקים: קטן אבל קטלני?

ענבים וצימוקים עשויים להיראות לא מזיקים, אבל הם יכולים להיות מסוכנים ביותר עבור חברינו הכלבים. עדיין לא לגמרי מובן מדוע הפירות האלה רעילים לכלבים, אבל ההשפעות יכולות להיות הרסניות. בואו נחקור את הסכנות של ענבים וצימוקים ומדוע יש להרחיק אותם תמיד מחברינו הפרוותיים.

  • אי ספיקת כליות: אחד הסיכונים המדאיגים ביותר הקשורים לענבים וצימוקים הוא הפוטנציאל לגרום לאי ספיקת כליות אצל כלבים. אפילו כמות קטנה של פירות אלה עלולה להוביל לנזק חמור לכליות, שעלול להיות מסכן חיים. המנגנון המדויק מאחורי רעילות זו אינו ידוע, מה שמקשה לחזות אילו כלבים עשויים להיות רגישים יותר. עם זאת, עדיף לטעות בזהירות ולהימנע כליל מלחשוף את הכלבים שלנו לענבים וצימוקים.
  • הקאות ושלשולים: בליעת ענבים או צימוקים יכולה לעיתים קרובות לגרום לתסמינים מיידיים כמו הקאות ושלשולים. הפרעות אלו במערכת העיכול עלולות להוביל להתייבשות ולחוסר איזון אלקטרוליטים אם לא מטופלים. כלבים עשויים גם לחוות כאבי בטן ואי נוחות, שעלולים להחמיר עוד יותר את הרווחה הכללית שלהם.
  • אין כמות בטוחה: בניגוד לכמה מזונות רעילים אחרים, אין כמות בטוחה ידועה של ענבים או צימוקים לכלבים. אפילו למספר קטן מהפירות הללו עלולות להיות השפעות מזיקות, ולכן חשוב להיות ערניים. משמעות הדבר היא לא רק להרחיק ענבים וצימוקים מהישג ידו של הכלב, אלא גם להיזהר בשיתוף כל מזון שעשוי להכיל מרכיבים אלה, כגון מאפים או תערובות שבילים.

 

4. האם קפה הבוקר שלך מאיים על הכלב שלך?

למרות שאתה עשוי לסמוך על כוס הקפה של הבוקר שלך כדי להתחיל את היום שלך, זה חיוני להבין שקפאין יכול להוות איום משמעותי על החבר הפרוותי שלך. כלבים רגישים הרבה יותר להשפעות של קפאין בהשוואה לבני אדם, ואפילו לכמות קטנה יכולה להיות השלכות קשות על בריאותם. בואו נעמיק בסכנות הפוטנציאליות של קפאין ומדוע זה חיוני להרחיק את הכלב שלכם מחליטת הבוקר שלכם.

  • גירוי מערכת העצבים המרכזית: קפאין פועל כממריץ המשפיע על מערכת העצבים המרכזית גם אצל בני אדם וגם בכלבים. עם זאת, כלבים מפרקים קפאין הרבה יותר לאט מאיתנו, מה שאומר שהוא נשאר במערכת שלהם זמן רב יותר. זה יכול להוביל לתסמינים כמו אי שקט, קצב לב מוגבר, רעידות ואפילו התקפים. תופעות אלו עלולות להיות מטרידות עבור הכלב שלך ועשויות לדרוש טיפול וטרינרי מיידי.
  • מצוקה במערכת העיכול: קפאין יכול גם להמיט הרס על מערכת העיכול של הכלב שלך. בליעת אפילו כמות קטנה של קפה או משקאות אחרים המכילים קפאין עלולה להוביל להקאות, שלשולים ואי נוחות בבטן. תסמינים אלו יכולים להיות מדאיגים עבור הכלב שלך ועשויים לדרוש התערבות רפואית כדי להקל על אי הנוחות שלהם ולמנוע התייבשות.
  • רעילות בכלבים קטנים: חשוב לציין שגזעי כלבים קטנים יותר רגישים יותר להשפעות הרעילות של קפאין. גודל הגוף הקטן יותר אומר שאפילו לכמות זעירה של קפאין יכולה להיות השפעה לא פרופורציונלית. לכן, זה חיוני להיות זהיר במיוחד אם יש לך כלב קטן ולהבטיח שהוא לעולם לא ייחשף לקפאין בשום צורה.
  • מקורות נסתרים של קפאין: זה לא רק הקפה של הבוקר שלך שאתה צריך לדאוג לגביו. ניתן למצוא קפאין גם במוצרים שונים אחרים, כגון משקאות אנרגיה, תרופות מסוימות, ואפילו סוגים מסוימים של שוקולד. קרא תמיד את התוויות בעיון והרחיק את הפריטים האלה מהישג ידו של הכלב שלך כדי למנוע בליעה בשוגג.
  • חלופות בטוחות וערנות: כדי להבטיח את שלומו של הכלב שלך, עדיף להימנע לחלוטין מלתת לו מוצרים המכילים קפאין. במקום זאת, התמקדו במתן תזונה מאוזנת ובריאה שנוסחה במיוחד עבור כלבים. אם אתה חושד שהכלב שלך בלע חומרים המכילים קפאין, פנה מיד לווטרינר שלך לקבלת הדרכה וטיפול אפשרי.

 

לסיכום,

חשוב להיות מודע למה שיש בקערה של הכלב שלך. למרות שהם עשויים למצוא את המאכלים האלה טעימים, ההשלכות עלולות להיות קטלניות. בחר תמיד אוכל ידידותי לכלבים, ואם יש לך ספק, התייעץ עם הוטרינר שלך. זכרו, מניעה תמיד עדיפה על ריפוי.