חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עבור מי ומדוע-מתנות לאביונים

ביהדות אנו מצווים על מנעד רחב של מצוות, אשר מבקשות להתבונן מעבר לכתף של עצמנו כמו מעשר כספים אשר מבקש לתרומה של עשרה אחוזים מסך ההכנסה של כל אחד ואחת לטובת אלו שאינם מצליחים להתפרנס. אבל מצווה אחת המתקיימת בחג הפורים היא כמובן מתנות לאביונים, אשר מקורה בימי הניצחון של היהודים בשושן הבירה לאחר שהצליחו שנפלה המזימה להשמיד את היהודים. מצווה זו מבקשת להבטיח ארוחה בזמן חגיגות העם היהודי על הפיכת הפור, כשהיא דורשת בפשוטה לתרום תרומה בשווי 2 ארוחות עבור 2 אביונים.

מתנות לאביונים

בישראל ישנם מעל למיליונים ילדים אשר נמצאים תחת לקו העוני, כאשר אל מספר זה מצטרפים עוד נתונים המחביאים בתוכם כמעל לשבע מאות אלף משפחות שחיות באי ביטחון תזונתי. הנתונים הללו בהחלט מבהילים גם עבור מדינה מתפתחת כמו שלנו, ולעיתים אותם מספרים יכולים להיות אנשים שאנחנו מכירים או כאלו שאנחנו עובדים איתם. 

ובשל כך מצווה כמו מתנות לאביונים, ובדומה למצוות אחרות בתורת ישראל דורשת מאיתנו "לצאת" מעצמנו ולהתבונן באחר. באלו אשר מתקשים לסיים את החודש בצורה מכובדת, עבור אלמנות ובעבור בני הגיל השלישי. תרומה עבור אוכלוסיות אלו, מאפשרת לא רק לענות על צרכים גשמיים אלא נותנת תקווה לעתיד טוב יותר. 

סוגים של מתנות לאביונים

כיום ניתן להעניק מתנות לאביונים במגוון רחב של צורות, החל מרכישה של בגדים, תרופות, רכישה של מוצרי מזון עבור סלים ייעודים ועד למכשירי חשמל ורהיטים. כמובן עבור אלו שיעדיפו לבצע תרומה כספית, יוכלו לעשות זאת בצורה מקוונת ומאובטחת יחד עם זיכוי מס. בנוסף ניתן יהיה להתנדב במגוון עמותות ודרכים, החל מחלוקה של סלי מזון, חלוקת אוכל בבתי תמחוי ועד לתרומה בדמות קורסים בתחומים שונים.